torsdag 9 december 2010

Sydney 10/12 -10

Hej

Tillbaka i kara sydney igen, kanns riktigt bra!

De senaste dagarna har vi spenderat i Byron bay, dar vi faktiskt har haft sol! Har besokt byn/samhallet Nimbin, man har hort ganska mycket om den innan...sa kommer man dit sa ar det i princip bara en gata :P Lite skumt! Hade en heldag dar, akte buss dit men en flummig men trevlig chauffor. Passerade ett vattenfall som vi stannade till vid och sjalvklart fotade endel. Val framme i Nimbin, gick vi runt och kollade i alla smabutiker och sjalvklart pa alla markliga/flummiga manniskor! Sedan blev det lunch..inte nagot markvardigt direkt: vitt toastbrod med korv :P men gratis e gott!
I stort sett hela dagen bestod av sol och val hemma, la vi oss vid poolen for att ta vara pa varenda solminut :) Pa kvallen blev det cafebesok och en massa tjot!

Dagen darpa, alltsa igar checkade vi ut vid 10 och drog ner till stranden med en gang....annu en solig dag! Dumma som vi ar sa tankte vi inte sa langt att vi inte solat pa lange, sa sjalvklart blev alla lite branda har och var, mycket solskyddsfaktor nasta gang!!! Resten av dagen gick vi pa cafe, kolla i butiker for att fordriva tiden. Klockan 21 gick var nattbuss mot Sydney!

Resan gick bra, jag fick ordentligt med somn, men Linnea och Josefine fick val kanske inte lika mycket. Efter mycket slapande av vaskor, tog vi en buss till vart hostel. Lunch och dusch var det forsta pa schemat :P

Sedan en svang for att traffa Frida och nu sitter vi har, matta och belatna efter korvstroganoff och laddar infor en trevlig kvall!

Iovermorgon tar vi flyget till Alice springs och nagra dagars campande, ska bli riktigt kul :)

Puss och Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Låter hur mysigt som helst!
    Här hemma har temperaturen varot jätte konstig. -16 på morgonen -8 mitt på dagen nu i kväll -1. Men massor med snö ligger det kvar :) Knarrade härligt under fötterna i morse.

    Nu ska jag kolla på fejjan om det kommit lite nya bilder.

    P & k

    SvaraRadera
  2. Gissa om jag blev glad när jag kom hem och det väntade ett fint vykort på mig?! Satt fint efter en lång dag på Uddevalla sjukhus.
    Vad härligt att vädret har blivit bättre! Då kan ni jobba på pepparkaksbrännan...
    Längtar efter er tjejer!

    SvaraRadera