Nu var det langesedan!
Men har kommer antligen en uppdatering :)
Nu ar vi tillbaka i Sydney igen efter en trevlig tripp till the outback. Innan vi akte var vi i Sydney i tva dagar, var ute en av kvallarna i ett trevligt omrade som heter Surry Hills, motte upp med en kille som vi traffat innan och hans kompisar. Hade en go kvall med lite av varje, softande, dans och mycket tjot! Somnade gott framemot smatimmarna. Dagen darpa var det fint vader sa vi drog till Bondi beach, och gottade oss i solen hela eftermiddagen. Pa kvallen var vi tvungna att lamna vart bagage pa det hostelet som vi skulle bo pa de 6 sista natterna i Sydney. Mycket kankande och stress sa fick vi lamnat de och mott upp Frida pa ett cafe inne i city!
Sa ja nu kommer sammanfattningen fran the outback! tack en shuttle fran hostlet vid 8 for att hinna med vart flyg vid 10.10. Flygresan gick bra, var ju bara 3 timmar och jag sov typ hela vagen :P (som vanligt). Val framme visste vi inte var vi skulle ta vagen, sag ingen shuttle som vi var lovade att bli upphamtad med sa vi bestamde oss for att ga och fraga en man som stod pa utsidan om han kunde hjalpa oss. Han kollade pa vart kvitto och sa fragande: men det star ju har att ni ska bli hamtade pa Alice airport?! nu ar ni pa Ayers rock airport...
Vi stod som fagelholkar allihop....nar vi insag att vi har tagit ett flyg till fel flygplats. Mannen som vi bokade hos sa att det bara fanns en flygplats som vi kunde aka till. Fick nu reda pa att vi var 460km ifran dar vi skulle bli upphamtade....en smarre chock helt enkelt! :P
Ringde till foretaget som vi skulle ha turen med och tjejen dar var valdigt hjalpsam. Fick ordnat med en buss till Alice springs, dar turen skulle avga klockan 6.00 dagen darpa. Hade nu en hel dag att fordriva mitt ute i ingenstans :P fick skjuss av mannen in till "centrum" dar han visade runt oss vad man kunde gora, handla mat osv. Darefter korde han oss till en resort gratis, dar vi fick handdukar och tillgang till pool och duschar. Hur snallt som helst :) Underlattade verkligen for oss!
Tog bussen till Alice vid 20 och kom fram nagon gang vid ett, slangde oss i sangarna med en gang eftersom vi skulle upp vid 5.15 igen :P fick ju ialla fall nagra timmars somn. Traffade tjejen som vi pratat med dagen innan, behovde inte betala for boendet varken den natten eller natten som vi skulle missa, inte heller sovsackarna som vi behovde hyra. Sjukt snalla har ute :)
Kakade frukost innan vi drog ivag i minibussen. Hade tva guider, verkade trevliga bada tva, sa det hela sag ljust ut. / Malin
Darefter vantade en busstur pa over 4 timmar, vi sov, efter en natts halvdan somn... Kom fram till Kings Canyon, ett riktigt haftigt stalle! Blev radda att ha med oss ca 3 liter vatten per person, vi trodde att han overdrev men tji fick vi efter bara en liten stunds vandring. Vi klattrade och gick om vartannat i over 3 timmar, i 40 graders varme! Det var riktigt tufft, men sa vart det. Ett stopp pa vagen vid ett vattenhal gjorde susen dessutom... :) Allt som allt gick vi over 6 km...
Drog sedan vidare mot var campingplats, stannade och fixde lite ved, och sedan till sjalva platsen dar vi skulle vara for natten. Fick middag, som var helt okej, drack lite rodvin och bara myste framfor lagerelden... Guiden drog fram en didjeridoo (ett instrument som aboriginerna har har nere..) och den gick laget runt, och jag (Josefine) lyckades spela lite, hehe. Makta stolt! Darefter vantade en natt under bar himmel, och det var helt makalost, sa vackert och sa manga stjarnor och stjarnfall... Helt klart ett fint minne for livet :)
Upp tidight dagen darefter, halv 5... usch! haha, men vi skulle ivag till ett "bergsomrade", eller snarare stenformationer av storleken gigantiska. Vi skulle ga en tur pa ca 8km, och det skulle ta nagra timmar... Ocksa detta var riktigt tufft och varmt, men vi lyckades! Och det var verkligen supervackert och maktigt att se... Sen vart det en lite tarftig lunch, men men... sen tillbaka till resorten (dar vi spenderade forsta dagen, hehe) fast pa ett campingstalle.. Vi stack o bokade boende pa ett Hostel infor natten darpa, och tog en efterlangtad dusch. Sen ut till Uluru (Ayers Rock, stora roda stenen...) for lite kultursnack och check av stallet. Kvallen och middagen avslutades i solnedgangen vid Uluru, mysigt :)
Natten var dock inte lika trevlig, det blaste upp till storm (just our luck) och borjade regna, sa ingen natt under bar himmel... Hela ganget knodde hop sig under nagra tak som fanns utplacerade for typ grillning... Jag lyckades fa en plats pa ett bord att sova pa, medan Malin och Linnea fick sova pa golvet dar det kryllade av myror. Vara guider gjorde vad de kunde for att fa bort dem, sa de lyckades val nagorlunda till slut.. Kan ju saga att den natten kanske inte var lika magisk, men ett gott minne sa har i efterhand att skrtatta at i alla fall :P
Upp tidigt nasta morgonen, forstas, vralhungriga... Guiderna sa att vi skulle ata frukost vid Uluru i soluppgangen, sa vi drog oss dit... Val framme fick vi veta att vi inte skulle fa frukost forran efter vi gatt runt stenen, vilket skulle ta narmare 2,5 timmar... och det var 7,5 km. Tjoho, kanske inte basta forutsattningarna i varmen och pa tom mage. Men vi traskade pa i rask takt, snarlikt powerwalking for att komma fram till den dar forbannade frukosten haha! Det var kampigt och flugorna (som vi lart oss hata grovt nu) var riktigt pafrestande, men det var kul att ha sett stenen. Nu har vi sett den bade fran luften och heeeeela vagen runt, hahah! Val framme, vart det frukost, sen akte vi och blev avslappta pa varat Hoatel. Chillade vid poolen och i loungen, eftersom vi inte hade check in foran 15:00 och vi var dar vid 9 pa morgonen... riktigt hett ute med 40graders varme, ratt jobbigt... men till slut fick vi varat rum! Heaven, kan man ju saga! Fick en god natts somn, och en lugn flygresa hem till Sydney igen, vilket var valdigt skont :)
Sa nu ar vi har, i civilisationen igen... har fatt handla lite matforrad, och tvattat klader! Very nice :) Nu langtar vi mest efter er dar hemma och raknar ner dagarna till hemkomst... :) Fast det blir konstigt att lamna Australien, man har ju borjat kanna sig hemma har nu... Far se om vi syns igen, hehe :) Aja, nu ska vi sortera lite tvatt och sen gora lite lunch (vardagen smyger sig pa aven har nere, hoho)!
Ha det underbart dar hemma i julmyset, vi saknar er sa!! Men snart syns vi, hehe :D
Puss,
Josefine
torsdag 16 december 2010
torsdag 9 december 2010
Sydney 10/12 -10
Hej
Tillbaka i kara sydney igen, kanns riktigt bra!
De senaste dagarna har vi spenderat i Byron bay, dar vi faktiskt har haft sol! Har besokt byn/samhallet Nimbin, man har hort ganska mycket om den innan...sa kommer man dit sa ar det i princip bara en gata :P Lite skumt! Hade en heldag dar, akte buss dit men en flummig men trevlig chauffor. Passerade ett vattenfall som vi stannade till vid och sjalvklart fotade endel. Val framme i Nimbin, gick vi runt och kollade i alla smabutiker och sjalvklart pa alla markliga/flummiga manniskor! Sedan blev det lunch..inte nagot markvardigt direkt: vitt toastbrod med korv :P men gratis e gott!
I stort sett hela dagen bestod av sol och val hemma, la vi oss vid poolen for att ta vara pa varenda solminut :) Pa kvallen blev det cafebesok och en massa tjot!
Dagen darpa, alltsa igar checkade vi ut vid 10 och drog ner till stranden med en gang....annu en solig dag! Dumma som vi ar sa tankte vi inte sa langt att vi inte solat pa lange, sa sjalvklart blev alla lite branda har och var, mycket solskyddsfaktor nasta gang!!! Resten av dagen gick vi pa cafe, kolla i butiker for att fordriva tiden. Klockan 21 gick var nattbuss mot Sydney!
Resan gick bra, jag fick ordentligt med somn, men Linnea och Josefine fick val kanske inte lika mycket. Efter mycket slapande av vaskor, tog vi en buss till vart hostel. Lunch och dusch var det forsta pa schemat :P
Sedan en svang for att traffa Frida och nu sitter vi har, matta och belatna efter korvstroganoff och laddar infor en trevlig kvall!
Iovermorgon tar vi flyget till Alice springs och nagra dagars campande, ska bli riktigt kul :)
Puss och Kram Malin
Tillbaka i kara sydney igen, kanns riktigt bra!
De senaste dagarna har vi spenderat i Byron bay, dar vi faktiskt har haft sol! Har besokt byn/samhallet Nimbin, man har hort ganska mycket om den innan...sa kommer man dit sa ar det i princip bara en gata :P Lite skumt! Hade en heldag dar, akte buss dit men en flummig men trevlig chauffor. Passerade ett vattenfall som vi stannade till vid och sjalvklart fotade endel. Val framme i Nimbin, gick vi runt och kollade i alla smabutiker och sjalvklart pa alla markliga/flummiga manniskor! Sedan blev det lunch..inte nagot markvardigt direkt: vitt toastbrod med korv :P men gratis e gott!
I stort sett hela dagen bestod av sol och val hemma, la vi oss vid poolen for att ta vara pa varenda solminut :) Pa kvallen blev det cafebesok och en massa tjot!
Dagen darpa, alltsa igar checkade vi ut vid 10 och drog ner till stranden med en gang....annu en solig dag! Dumma som vi ar sa tankte vi inte sa langt att vi inte solat pa lange, sa sjalvklart blev alla lite branda har och var, mycket solskyddsfaktor nasta gang!!! Resten av dagen gick vi pa cafe, kolla i butiker for att fordriva tiden. Klockan 21 gick var nattbuss mot Sydney!
Resan gick bra, jag fick ordentligt med somn, men Linnea och Josefine fick val kanske inte lika mycket. Efter mycket slapande av vaskor, tog vi en buss till vart hostel. Lunch och dusch var det forsta pa schemat :P
Sedan en svang for att traffa Frida och nu sitter vi har, matta och belatna efter korvstroganoff och laddar infor en trevlig kvall!
Iovermorgon tar vi flyget till Alice springs och nagra dagars campande, ska bli riktigt kul :)
Puss och Kram Malin
söndag 5 december 2010
Byron Bay 6/12 - 2010
Hej hej!
Nu befinner vi oss i Byron Bay. Innan dess har vi varit i Surfers paradise, bara regn regn och ater regn. Det ar de det mesta kretsar kring just nu..tyvarr. Ska inte lata bitter men lite segt nar man har forvantat sig soool! Men vi haller hoppet pa topp! Inte sa mycket att skriva om surfers faktiskt...blev mycket tid pa rummet pga regnet. En del mys med gott och film...inte dumt det heller.
Iom vadret, har det blivit endel shoppning bla. julklappar och vi alla fick tag pa en nyarsklanning! :)
Sen allt krangel med vart flyg....missar ju det med 55 min i London. Efter mycket ringande och krangel tror vi att det loser sig! Vantar ihardigt pa svar fran travelpartner som forhoppningsvis ger oss platser pa ett senare flyg, kommer hem till julafton iaf!
Kom till Byron bay igar och fastnade utanfor en biograf! Sa vi unnade oss en film med popcorn och godis! :) En valdigt trevlig kvall och en hel del skratt framfor Due Date.
Idag sag vi nagra solstrimmor mellan molnen, sa vi tog pa bikinisarna och drog till stranden. Blev val kanske en halvtimme sol, resten moln...men inte sa dumt! Nar vi kande regndropparna drog vi oss tillbaka, och snart oppnade sig himlen aterigen! :) Har kommer vi stanna i tre natter till, sen tar vi nattbussen till Sydney. Imorgon tar vi troligtvis en dagstur till staden Nimbin, ska bli kul.
Saknar er alla darhemma. Och aterigen om du ser detta, Grattis i efterskott Daniel! :)
Puss och kram pa er alla!
- Malin <3
Nu befinner vi oss i Byron Bay. Innan dess har vi varit i Surfers paradise, bara regn regn och ater regn. Det ar de det mesta kretsar kring just nu..tyvarr. Ska inte lata bitter men lite segt nar man har forvantat sig soool! Men vi haller hoppet pa topp! Inte sa mycket att skriva om surfers faktiskt...blev mycket tid pa rummet pga regnet. En del mys med gott och film...inte dumt det heller.
Iom vadret, har det blivit endel shoppning bla. julklappar och vi alla fick tag pa en nyarsklanning! :)
Sen allt krangel med vart flyg....missar ju det med 55 min i London. Efter mycket ringande och krangel tror vi att det loser sig! Vantar ihardigt pa svar fran travelpartner som forhoppningsvis ger oss platser pa ett senare flyg, kommer hem till julafton iaf!
Kom till Byron bay igar och fastnade utanfor en biograf! Sa vi unnade oss en film med popcorn och godis! :) En valdigt trevlig kvall och en hel del skratt framfor Due Date.
Idag sag vi nagra solstrimmor mellan molnen, sa vi tog pa bikinisarna och drog till stranden. Blev val kanske en halvtimme sol, resten moln...men inte sa dumt! Nar vi kande regndropparna drog vi oss tillbaka, och snart oppnade sig himlen aterigen! :) Har kommer vi stanna i tre natter till, sen tar vi nattbussen till Sydney. Imorgon tar vi troligtvis en dagstur till staden Nimbin, ska bli kul.
Saknar er alla darhemma. Och aterigen om du ser detta, Grattis i efterskott Daniel! :)
Puss och kram pa er alla!
- Malin <3
tisdag 30 november 2010
1a december 2010, Brisbane
Hej där hemma! :-)
Vi befinner oss nu i Brisbane, Frida har åkt ner till Sydney igen så henne träffar vi om ca 1 vecka igen... Trivs väldigt bra här i stan, känns som att man är tillbaka i civilisationen igen med vettiga affärer osv. Hostlet är bra och billigt (ca 140kr natten), och ligger riktigt centralt och bra. Stället i sig är ok fräscht med ett bra kök, vilket är mycket värt!
Vi har mest tagit det lugnt, lagade tacos en kväll vilket var jäkligt smarrigt, festat lite grann och myst med film på rummet! Var också duktiga o sprang i en park igår, man kan ju inte ligga på latsidan hehe :-) Idag regnar det tyvärr, men det är vi ju rätt vana vid vid det här laget, haha. Det blir nog mest att gå på stan och leta efter lite julklappar och annat krafs.
Än har de inte börjat med någon storartad julskyltning här Down under, åtminstone vad vi har sett, så jag hoppas på att de börjar med det snarast... behöver få lite julfeeling känner jag, hehe! Men det får väl ordna sig där hemma den 23e. Vi har ju hört om erat snökaos, och vi känner oss lite avundsjuka, haha. Hoppas bara snön ligger kvar tills vi kommer hem igen, det hade varit så mysigt! Fast stormandet kan ju gärna få lägga sig, så det inte blir något krångel med flygen... :S Det vore ju rätt illa att bli fast på en flygplats över jul.
Imorgon drar vi hursom vidare till Surfers Paradise, egentligen hade vi velat stanna här i Brisbane lite till, men vi har samtidigt hört väldigt gott om Surfers så det blir säkert bra det också! :-) Lite strandliv med sol vore ju inte fel, vi måste ju vara pepparkakor när vi kommer hem... ^^ Oh well.
Vi hörs nästa gång när vi är i Surfers, skulle jag tro! Ha det så jättebra där hemma nu, vi tänker på och saknar er!
Puss och kram!
/ Josefine
Vi befinner oss nu i Brisbane, Frida har åkt ner till Sydney igen så henne träffar vi om ca 1 vecka igen... Trivs väldigt bra här i stan, känns som att man är tillbaka i civilisationen igen med vettiga affärer osv. Hostlet är bra och billigt (ca 140kr natten), och ligger riktigt centralt och bra. Stället i sig är ok fräscht med ett bra kök, vilket är mycket värt!
Vi har mest tagit det lugnt, lagade tacos en kväll vilket var jäkligt smarrigt, festat lite grann och myst med film på rummet! Var också duktiga o sprang i en park igår, man kan ju inte ligga på latsidan hehe :-) Idag regnar det tyvärr, men det är vi ju rätt vana vid vid det här laget, haha. Det blir nog mest att gå på stan och leta efter lite julklappar och annat krafs.
Än har de inte börjat med någon storartad julskyltning här Down under, åtminstone vad vi har sett, så jag hoppas på att de börjar med det snarast... behöver få lite julfeeling känner jag, hehe! Men det får väl ordna sig där hemma den 23e. Vi har ju hört om erat snökaos, och vi känner oss lite avundsjuka, haha. Hoppas bara snön ligger kvar tills vi kommer hem igen, det hade varit så mysigt! Fast stormandet kan ju gärna få lägga sig, så det inte blir något krångel med flygen... :S Det vore ju rätt illa att bli fast på en flygplats över jul.
Imorgon drar vi hursom vidare till Surfers Paradise, egentligen hade vi velat stanna här i Brisbane lite till, men vi har samtidigt hört väldigt gott om Surfers så det blir säkert bra det också! :-) Lite strandliv med sol vore ju inte fel, vi måste ju vara pepparkakor när vi kommer hem... ^^ Oh well.
Vi hörs nästa gång när vi är i Surfers, skulle jag tro! Ha det så jättebra där hemma nu, vi tänker på och saknar er!
Puss och kram!
/ Josefine
lördag 27 november 2010
27-11-10 Noosa
Hej :)
Idag har vi anlant till Noosa efter 17 h och 45 min bussfard! Kan saga att man ar nagot mor...men det var en nattbuss sa att alla sov nog hyfsat bra ialla fall (som man nu kan gora pa en buss).
Vi har haft nagra bra dagar pa Airlie Beach, som vi har slappat och bara haft det allmant skont. Har tyvarr regnat endel, men det ar ju varmt i alla fall. Har gatt runt och tittat lite i affarer, hittade lite till er dar hemma! Sista kvallen sa traffade vi pa det killganget som vi bodde med pa Magnetic Island. Det visade sig att de bodde pa samma hostel som vi aven har! Hade en riktigt trevlig kvall :)
Igar morse fick vi checka ut vid 10, gick darefter till poolen och gottade oss i solen! Bussen gick inte forren 18:55, sa vi hade lite tid att fordriva. Gjorde lite strosaker for att fa tiden att ga, internet, lunch och inte att glomma, kopte godis!!! Nagot som inte hor till vanligheterna, men nar man ska aka sa langt ar det okej :)
Sen vaknade jag mitt i natten av att jag fatt massa bett och kliade overallt! Sa nu ar det bara att tvatta alla de kladerna jag hade pa mig och halla tummarna pa att det inte ar bedbugs!
Val framme i Noosa, gick vi ner till stranden...var val sadar vader men helt acceptabelt, alla var trotta efter resan sa tror att vi somnade allihop :P Fick gratis middag har pa hostelet, gratis e gott som man sager! Alltid valkommet :)
Imorgon bar det av till Australian Zoo, ska bli riktigt roligt :)
Saknar er darhemma!
Puss och Kram Malin <3
Idag har vi anlant till Noosa efter 17 h och 45 min bussfard! Kan saga att man ar nagot mor...men det var en nattbuss sa att alla sov nog hyfsat bra ialla fall (som man nu kan gora pa en buss).
Vi har haft nagra bra dagar pa Airlie Beach, som vi har slappat och bara haft det allmant skont. Har tyvarr regnat endel, men det ar ju varmt i alla fall. Har gatt runt och tittat lite i affarer, hittade lite till er dar hemma! Sista kvallen sa traffade vi pa det killganget som vi bodde med pa Magnetic Island. Det visade sig att de bodde pa samma hostel som vi aven har! Hade en riktigt trevlig kvall :)
Igar morse fick vi checka ut vid 10, gick darefter till poolen och gottade oss i solen! Bussen gick inte forren 18:55, sa vi hade lite tid att fordriva. Gjorde lite strosaker for att fa tiden att ga, internet, lunch och inte att glomma, kopte godis!!! Nagot som inte hor till vanligheterna, men nar man ska aka sa langt ar det okej :)
Sen vaknade jag mitt i natten av att jag fatt massa bett och kliade overallt! Sa nu ar det bara att tvatta alla de kladerna jag hade pa mig och halla tummarna pa att det inte ar bedbugs!
Val framme i Noosa, gick vi ner till stranden...var val sadar vader men helt acceptabelt, alla var trotta efter resan sa tror att vi somnade allihop :P Fick gratis middag har pa hostelet, gratis e gott som man sager! Alltid valkommet :)
Imorgon bar det av till Australian Zoo, ska bli riktigt roligt :)
Saknar er darhemma!
Puss och Kram Malin <3
tisdag 23 november 2010
24e november 2010, Airlie Beach
Hej dar hemma! :-)
Lite update, en stund efter forra inlagget skrevs sa fick vi tips av en lokalbo om att det fanns wallabies (en kangru-ras) i narheten. Han hade lamnat gronsaker i receptionen som man fick hamta o ta med sig for att mata de sma liven! Sa, vi gjordet det, sjalvklart! Och det var sa mysigt, kom precis vid skymningen och fick chansen att se kangurur for forsta gangen pa nara hall! Sa fina, och valdigt sma hehe. En hade en unge i sin pung, och det var sa himla sott! Det fotades ratt flitigt vill jag pasta, sa haftigt nar man ser djuren pa nara hall och i det vilda... liksom en helt annan grej.
Nu ar vi, som ni kanske forstar, i Airlie Beach. Tog en buss igar som tog ca 3,5 timmar (alltsa valdigt kort bit), jag och Linnea sag kangurur genom fonstret (stora denna gangen), medans somntutorna Malin och Frida sussade i godan ro.
Val framme ham,nade vi pa ett helt okej Hostel, dock med mindre okej folk i rummet... Typ en Hippie-brud fran Italien, som satt och hade sitt lilla stonerparty ute pa verandan nar vi alla andra i rummet skulle sova. Otrevliga typer som kaftade emot nar man bad dem sanka... usch, inte ok. Pa det viset kan man saga att vi haft tur med de folket som vi delat "bostad" med innan! Naval, bytta till ett storre, och billigare rum, idag med fick se att de holl pa att ga igenom madrasserna med insektsspray... oh no, inte igen tankte vi. Horde med ett par tjejer som bodde dar om de visste nagot, och da var det tydligen tva killar som skulle ha sovit dar igar men som checkat ut pa kvallen, de hade inte velat sova i de sangarna.
Vi berattade ju om vara harliga kryp i sangarna sist, sa vi ville garna undvika det nu kande vi haha! Kravde att fa byta rum, sa efter en hel del pysslande lyckades vi fa ett annat rum som var mycket fraschare. Tack o lov!
Annars har vi bara tagit det lugnt, legat vid The Lagoon (ett poolomrade, eftersom man tyvarr inte kan bada i vattnet), atit lite lunch o sa. Om ett tag ska vi vara lite turister och kolla i butiker, pa lite presenter... kanske nagon till DIG om du har tur, hehe! :-) Och sa ska vi lyxa till det med pizza till middag, mums.
Ha det jattebra dar hemma, tanker pa och saknar er! Sa hors vi snart igen!
Puss och kram!
/ Josefine
Lite update, en stund efter forra inlagget skrevs sa fick vi tips av en lokalbo om att det fanns wallabies (en kangru-ras) i narheten. Han hade lamnat gronsaker i receptionen som man fick hamta o ta med sig for att mata de sma liven! Sa, vi gjordet det, sjalvklart! Och det var sa mysigt, kom precis vid skymningen och fick chansen att se kangurur for forsta gangen pa nara hall! Sa fina, och valdigt sma hehe. En hade en unge i sin pung, och det var sa himla sott! Det fotades ratt flitigt vill jag pasta, sa haftigt nar man ser djuren pa nara hall och i det vilda... liksom en helt annan grej.
Nu ar vi, som ni kanske forstar, i Airlie Beach. Tog en buss igar som tog ca 3,5 timmar (alltsa valdigt kort bit), jag och Linnea sag kangurur genom fonstret (stora denna gangen), medans somntutorna Malin och Frida sussade i godan ro.
Val framme ham,nade vi pa ett helt okej Hostel, dock med mindre okej folk i rummet... Typ en Hippie-brud fran Italien, som satt och hade sitt lilla stonerparty ute pa verandan nar vi alla andra i rummet skulle sova. Otrevliga typer som kaftade emot nar man bad dem sanka... usch, inte ok. Pa det viset kan man saga att vi haft tur med de folket som vi delat "bostad" med innan! Naval, bytta till ett storre, och billigare rum, idag med fick se att de holl pa att ga igenom madrasserna med insektsspray... oh no, inte igen tankte vi. Horde med ett par tjejer som bodde dar om de visste nagot, och da var det tydligen tva killar som skulle ha sovit dar igar men som checkat ut pa kvallen, de hade inte velat sova i de sangarna.
Vi berattade ju om vara harliga kryp i sangarna sist, sa vi ville garna undvika det nu kande vi haha! Kravde att fa byta rum, sa efter en hel del pysslande lyckades vi fa ett annat rum som var mycket fraschare. Tack o lov!
Annars har vi bara tagit det lugnt, legat vid The Lagoon (ett poolomrade, eftersom man tyvarr inte kan bada i vattnet), atit lite lunch o sa. Om ett tag ska vi vara lite turister och kolla i butiker, pa lite presenter... kanske nagon till DIG om du har tur, hehe! :-) Och sa ska vi lyxa till det med pizza till middag, mums.
Ha det jattebra dar hemma, tanker pa och saknar er! Sa hors vi snart igen!
Puss och kram!
/ Josefine
söndag 21 november 2010
22 november :)
Hej hej gottfolk :)
Har var sista natt har pa Magnetic island, har tyvarr inte varit det basta vadret men vi har allt fatt oss nagra solglimtar. Imorgon drar vi till Airlie Beach for att forhoppningsvis fa nagra soliga, underbara dagar.
Har haft en bra tid har pa on, har slappat endel, eftersom det har regnat! Vi har bott i ett 10dorm med 5 killar. Ett skont gang som vi hangt med endel! I ovrigt ar det en ganska lugn o, med inte sa jattemycket att gora.
Sa idag bestamde vi oss for att hyra en moke (liten skruttig bil) for att kunna se on lite mer! Fick for forsta gangen lara mig att kora pa FEL sida vagen :P Kandes valdigt skumt men man kom in i det ganska fort. Konstigt att ha vaxelspaken pa fel sida och att blinkersen sitter pa fel sida ocksa, vilket resulterade i att jag hela tiden satte pa vindrutetorkaren istallet! Tog bilen till ett stalle pa andra sidan on som heter Horseshoe bay, med vacker strand dar vi ocksa at lunch senare pa dagen.
Det fanns en vandringsled som vi trodde var 4km att ga men det visade sig bara vara ena hallet, sa det blev 8 km istallet. Harligt med lite motion!!!
Under denna promenaden kunde man aven se koalor i det vilda, om man hade valdig tur....vilket vi hade!!!! Pa vagen tillbaka, fick vi allt syn pa en som satt och sov uppe i ett trad :) Sa himla sot en...valdigt kul att ha sett nar man ar har!
Ha det sa bra dar hemma :)
Puss och Kram Malin!
Har var sista natt har pa Magnetic island, har tyvarr inte varit det basta vadret men vi har allt fatt oss nagra solglimtar. Imorgon drar vi till Airlie Beach for att forhoppningsvis fa nagra soliga, underbara dagar.
Har haft en bra tid har pa on, har slappat endel, eftersom det har regnat! Vi har bott i ett 10dorm med 5 killar. Ett skont gang som vi hangt med endel! I ovrigt ar det en ganska lugn o, med inte sa jattemycket att gora.
Sa idag bestamde vi oss for att hyra en moke (liten skruttig bil) for att kunna se on lite mer! Fick for forsta gangen lara mig att kora pa FEL sida vagen :P Kandes valdigt skumt men man kom in i det ganska fort. Konstigt att ha vaxelspaken pa fel sida och att blinkersen sitter pa fel sida ocksa, vilket resulterade i att jag hela tiden satte pa vindrutetorkaren istallet! Tog bilen till ett stalle pa andra sidan on som heter Horseshoe bay, med vacker strand dar vi ocksa at lunch senare pa dagen.
Det fanns en vandringsled som vi trodde var 4km att ga men det visade sig bara vara ena hallet, sa det blev 8 km istallet. Harligt med lite motion!!!
Under denna promenaden kunde man aven se koalor i det vilda, om man hade valdig tur....vilket vi hade!!!! Pa vagen tillbaka, fick vi allt syn pa en som satt och sov uppe i ett trad :) Sa himla sot en...valdigt kul att ha sett nar man ar har!
Ha det sa bra dar hemma :)
Puss och Kram Malin!
torsdag 18 november 2010
19e november 2010, Magnetic Island
Hej dar hemma!
Vi ar nu framme har pa on (har varit det sedan 7 imorse), och nu ar klockan narmare 11... check in har pa hostlet ar 12, sa vi har fatt vanta o vanta... o vantat lite till. Men snart sa. Har hamnat pa ett riktigt billigt stalle, 20 dollar natten (ca 140kr) och sista natten gratis. Dock ar det lite shaskigt i koket, litet utbud bade vad det galler koksredskap och disk- och kokutrymmen (sa Johanna, jag onskar att jag hade tagigt med ditt koksresekit...). I ovrigt ar det dock fint har, bl.a. snygg pool med jacuazzi som vi har tankt prova lite senare.
Vi vet annu inte sa mycket om on, men tydligen finns det en vandringsled som man kan folja, dar det finns vilda koalor langs stigen - ska ju inte hoppas for mycket, men det hade varit kul att se!
Igar akte vi som sagt nattbuss, riktigt segt for chaufforen var lite knepig. Men inte mycket att gora at. Innan vi drog bokade vi (jag, Malin och Linnea) faktiskt flygbiljetter till Alice Springs och en 3-dagars utflykt vid Ayers Rock. Vi aker mellan den 12e o 16e december, fran Sydney. Vi har helt enkelt andrat om i vara prioriteringar har nere over vad vi vill se, och bestamt oss for att strunta i Great Ocean Road, och kora pa detta istallet. Fick bokat valdigt bra till bra pris, 4800kr for flyg, boende forsta natten innan campingen, sedan tre dagars camping (tva natter) dar all mat osv. ingar, sedan en natts boende darefter innan vi flyger ner till Sydney igen!
Kanns bra, det enda jag klurar pa ar ju flygningen, men forhoppningsvis ska det ga bra.
Langtar efter er dar hemma, och tanker sa ofta pa hur mycket jag vill att ni ska fa uppleva detta med mig! Sa kanner vi alla! Kommer bli sa mysigt att komma hem till jul, forhoppningsvis blir vi inte alltfor jetlaggade.
Tanker pa er, massor med kramar! <3
/ Josefine
Vi ar nu framme har pa on (har varit det sedan 7 imorse), och nu ar klockan narmare 11... check in har pa hostlet ar 12, sa vi har fatt vanta o vanta... o vantat lite till. Men snart sa. Har hamnat pa ett riktigt billigt stalle, 20 dollar natten (ca 140kr) och sista natten gratis. Dock ar det lite shaskigt i koket, litet utbud bade vad det galler koksredskap och disk- och kokutrymmen (sa Johanna, jag onskar att jag hade tagigt med ditt koksresekit...). I ovrigt ar det dock fint har, bl.a. snygg pool med jacuazzi som vi har tankt prova lite senare.
Vi vet annu inte sa mycket om on, men tydligen finns det en vandringsled som man kan folja, dar det finns vilda koalor langs stigen - ska ju inte hoppas for mycket, men det hade varit kul att se!
Igar akte vi som sagt nattbuss, riktigt segt for chaufforen var lite knepig. Men inte mycket att gora at. Innan vi drog bokade vi (jag, Malin och Linnea) faktiskt flygbiljetter till Alice Springs och en 3-dagars utflykt vid Ayers Rock. Vi aker mellan den 12e o 16e december, fran Sydney. Vi har helt enkelt andrat om i vara prioriteringar har nere over vad vi vill se, och bestamt oss for att strunta i Great Ocean Road, och kora pa detta istallet. Fick bokat valdigt bra till bra pris, 4800kr for flyg, boende forsta natten innan campingen, sedan tre dagars camping (tva natter) dar all mat osv. ingar, sedan en natts boende darefter innan vi flyger ner till Sydney igen!
Kanns bra, det enda jag klurar pa ar ju flygningen, men forhoppningsvis ska det ga bra.
Langtar efter er dar hemma, och tanker sa ofta pa hur mycket jag vill att ni ska fa uppleva detta med mig! Sa kanner vi alla! Kommer bli sa mysigt att komma hem till jul, forhoppningsvis blir vi inte alltfor jetlaggade.
Tanker pa er, massor med kramar! <3
/ Josefine
18 nov. 2010
Hej hej!
Idag har vi kommit hem ifrån två dagars segling. Vi fick snorklat i barriärrevet, väldigt vackert med massa olika fiskar. Lyckades även se en sköldpadda vid ytan, som var och hämtade lite luft (väldigt söt!) Hela turen var väldigt lyckad om man bortser från att vi hade kryp i våra sängar när vi skulle sova...iaf jag och Frida. Vi alla fick sova ute på deck, inte riktigt så vi tänkt oss men det fungerade det också. Om någon timma så sitter vi på nattbussen till Townsville och sedan med färja ut till Magnetic island, ska bli spännande eftersom ingen av oss har varit där förut. Ska i alla fall vara en väldigt vacker ö, vad vi har hört!
Ska snart dra oss så vi återkommer nog imorgon med en ny uppdatering!
Kram på er :) / Malin
Idag har vi kommit hem ifrån två dagars segling. Vi fick snorklat i barriärrevet, väldigt vackert med massa olika fiskar. Lyckades även se en sköldpadda vid ytan, som var och hämtade lite luft (väldigt söt!) Hela turen var väldigt lyckad om man bortser från att vi hade kryp i våra sängar när vi skulle sova...iaf jag och Frida. Vi alla fick sova ute på deck, inte riktigt så vi tänkt oss men det fungerade det också. Om någon timma så sitter vi på nattbussen till Townsville och sedan med färja ut till Magnetic island, ska bli spännande eftersom ingen av oss har varit där förut. Ska i alla fall vara en väldigt vacker ö, vad vi har hört!
Ska snart dra oss så vi återkommer nog imorgon med en ny uppdatering!
Kram på er :) / Malin
tisdag 16 november 2010
16 November :) Skydive!
Hej hej!
Igar var vi pa regnskogstur i Daintree nationalpark. En haftig upplevelse, dar vi fick se en krokodil, orm och nagra sjukt ackliga spindlar! Varav en av dem var lika stor som var hand....:P
Under turen gjorde vi en tur i regnskogen med en guide, riktigt kul att se sa pa nara hall. Vi besokte aven en flod/fors, dar vi fick bada. Guiden garanterade krokodil/orm/haj- fritt, sa vi vagade oss i :) En underbar upplevelse att bada dar, valdigt vacker miljo runt omkring...nagot kallt i vattnet dock men man vande sig.
Idag har jag varit pa Skydive, den sjukaste upplevelsen nagonsin...gar inte att beskriva! Helt underbart, men sjukt laskigt pa samma gang. Tror att det var tur att jag akte dit utan flickorna, for annars lar jag ha brytit ihop pa vagen :P nar vi var pa 4000 feet, trodde jag att vi var framme. Da instruktoren informerade att det var 10000feet kvar :P Nar vi val var i luften var det sa himla vackert :) Hoppade over stranden och landade aven dar. Resten av eftermiddagen spenderade jag i havet (inom skyddsnatet saklart) det var som att hoppa i badkaret dar hemma, valdigt varmt!
De andra har haft en go dag vid poolen, badat och solat. De har aven fixat vara busspass och bokat buss till overmorgonkvall, da vi aker till Townsville och vidare ut till Magnetic island. ska bli valdigt harligt!
Imorgon vantar en seglingstur i barriarrevet med overnattning :) Sjukt nice!
Det blir nog enklast om vi lagger ut bilder pa facebook...vill inte ha en massa virus och grejer pa vara kameror!
Ha det sa bra dar hemma sa hors vi snart igen! :)
/ Malin :)
Igar var vi pa regnskogstur i Daintree nationalpark. En haftig upplevelse, dar vi fick se en krokodil, orm och nagra sjukt ackliga spindlar! Varav en av dem var lika stor som var hand....:P
Under turen gjorde vi en tur i regnskogen med en guide, riktigt kul att se sa pa nara hall. Vi besokte aven en flod/fors, dar vi fick bada. Guiden garanterade krokodil/orm/haj- fritt, sa vi vagade oss i :) En underbar upplevelse att bada dar, valdigt vacker miljo runt omkring...nagot kallt i vattnet dock men man vande sig.
Idag har jag varit pa Skydive, den sjukaste upplevelsen nagonsin...gar inte att beskriva! Helt underbart, men sjukt laskigt pa samma gang. Tror att det var tur att jag akte dit utan flickorna, for annars lar jag ha brytit ihop pa vagen :P nar vi var pa 4000 feet, trodde jag att vi var framme. Da instruktoren informerade att det var 10000feet kvar :P Nar vi val var i luften var det sa himla vackert :) Hoppade over stranden och landade aven dar. Resten av eftermiddagen spenderade jag i havet (inom skyddsnatet saklart) det var som att hoppa i badkaret dar hemma, valdigt varmt!
De andra har haft en go dag vid poolen, badat och solat. De har aven fixat vara busspass och bokat buss till overmorgonkvall, da vi aker till Townsville och vidare ut till Magnetic island. ska bli valdigt harligt!
Imorgon vantar en seglingstur i barriarrevet med overnattning :) Sjukt nice!
Det blir nog enklast om vi lagger ut bilder pa facebook...vill inte ha en massa virus och grejer pa vara kameror!
Ha det sa bra dar hemma sa hors vi snart igen! :)
/ Malin :)
söndag 14 november 2010
14e november 2010
Det blev inte riktigt sa mycket chillande vid poolen idag, eftersom det regnat fran och till hela tiden. Har istallet kollat pa lite utflykter och bokade en infor imorgon - da blir det en heldags regnskogsutflykt dar man aker flodbat for att se krokodiler, gar i sjalva regnskogen och kan forhoppningsvis se urtida faglar och lite annat smatt o gott. Ska bli kul! Vi har ocksa bokat en 2-dagars segling (alltsa en overnattning till havs) pa onsdag, sa da bar detut till barriarrevet for snorkling - ska bli hur kul som helst. Vi far halla tummarna att vadret ar med oss sa det blir sa bra sikt som mojligt i vattnet.
Malin, vaghalsen, har dessutom bokat sitt skydive nu (alltsa fallskarmshopp) sa det blir pa tisdag! Blir nog riktigt fin utsikt kan man hoppas, det ar ju sa fint har i Cairns, sarskilt fran luften det vi kunde se fran flyget nar vi kom hit igar.
Lagade middag pa hostlet idag ocksa, bra mycket billigare an att ata ute - ca 15kr. Mycket vart tycker vi :-)
Ha det underbart dar i snon, ar lite avis faktiskt... men ar ratt nojd emd att vara har ocksa forstas! :-P
Kram pa er!
/ Josefine
Malin, vaghalsen, har dessutom bokat sitt skydive nu (alltsa fallskarmshopp) sa det blir pa tisdag! Blir nog riktigt fin utsikt kan man hoppas, det ar ju sa fint har i Cairns, sarskilt fran luften det vi kunde se fran flyget nar vi kom hit igar.
Lagade middag pa hostlet idag ocksa, bra mycket billigare an att ata ute - ca 15kr. Mycket vart tycker vi :-)
Ha det underbart dar i snon, ar lite avis faktiskt... men ar ratt nojd emd att vara har ocksa forstas! :-P
Kram pa er!
/ Josefine
lördag 13 november 2010
13e november 2010, Cairns
Tjena mors!
Igar natt sov vi over hos Linnea och Frida, Frida stack hem till Benjamin o sov, sa det var bara vi tre kvar - och kackerlackan i sangen, haha (de andra haller ju till i microvagsugnen, helt sant)! Kandes som ett fint avslut for tjejerna som bott dar ett tag kanske.. .forsta gangen de sag en kackerlacka pa rummet, sa det var ju positivt. Skont att fa en natts gratis bomn i alla fall, hehe.
Nu ar vi i varje fall framme i Cairns, kom hit pa formiddagen och nu ar det kvall... Flygresan gick val ok, forutom att vi inte kunde sitta bredvid varandra - hyfsat jobbigt tyckte jag det var iaf. Men det fungerade ju uppenbarligen och nu ar vi antligen har.
Det ar verkligen skitvarmt, nastan at det tropiska hallet. Nar vi kom fram tog vi en buss in till stan och hittade ett boende ganska sa fort. Som tur var ar det verkligen billigt, 350 kr for 4 natter, vilket ar braaaa mycket billigare an vanligt. Sen fanns det ett erbjudande om en "free dinner" for de som bor har pa Hostlet. Asbra, tankte vi, tills vi val var dar och fick var portion. Kan ju saga att det inte mattade ordentligt, ehm. Var knappt en barnportion! Men det far ni se bilder pa nasta gang vi lagger upp det.
Imorgon har vi tankt att bara chilla, sola och bada i poolen (man kan inte bada i havet har, i och med de livsfarliga stingersarna, alltsa maneter, och for att det inte riktigt finns nagon strandremsa :P). Sen ska vi aven boka lite utflykter, en tvadags-segling forhoppningsvis och kanske nagon tripp till regnskog for att kolla pa natur o haftiga djur. Hoppas vi hittar nagot som passar oss i smak och kostnad.
Ha det jattebra dar hemma, sa hors vi snart igen! :-)
/ Josefine
Igar natt sov vi over hos Linnea och Frida, Frida stack hem till Benjamin o sov, sa det var bara vi tre kvar - och kackerlackan i sangen, haha (de andra haller ju till i microvagsugnen, helt sant)! Kandes som ett fint avslut for tjejerna som bott dar ett tag kanske.. .forsta gangen de sag en kackerlacka pa rummet, sa det var ju positivt. Skont att fa en natts gratis bomn i alla fall, hehe.
Nu ar vi i varje fall framme i Cairns, kom hit pa formiddagen och nu ar det kvall... Flygresan gick val ok, forutom att vi inte kunde sitta bredvid varandra - hyfsat jobbigt tyckte jag det var iaf. Men det fungerade ju uppenbarligen och nu ar vi antligen har.
Det ar verkligen skitvarmt, nastan at det tropiska hallet. Nar vi kom fram tog vi en buss in till stan och hittade ett boende ganska sa fort. Som tur var ar det verkligen billigt, 350 kr for 4 natter, vilket ar braaaa mycket billigare an vanligt. Sen fanns det ett erbjudande om en "free dinner" for de som bor har pa Hostlet. Asbra, tankte vi, tills vi val var dar och fick var portion. Kan ju saga att det inte mattade ordentligt, ehm. Var knappt en barnportion! Men det far ni se bilder pa nasta gang vi lagger upp det.
Imorgon har vi tankt att bara chilla, sola och bada i poolen (man kan inte bada i havet har, i och med de livsfarliga stingersarna, alltsa maneter, och for att det inte riktigt finns nagon strandremsa :P). Sen ska vi aven boka lite utflykter, en tvadags-segling forhoppningsvis och kanske nagon tripp till regnskog for att kolla pa natur o haftiga djur. Hoppas vi hittar nagot som passar oss i smak och kostnad.
Ha det jattebra dar hemma, sa hors vi snart igen! :-)
/ Josefine
torsdag 11 november 2010
Kommentera
Ni far forresten garna kommentera inlaggen, det gor ni langst ner i hogra hornet av inlagget pa knappen "kommentera" haha, det ar ju kul att fa lite respons vett'ni!
12e november 2010, en lang dag!
Hej dar hemma!
Idag gick vi upp tidigt, for att checka ut klockan 10:00, darefter lamnade vi vaskorna pa hostlet och gick pa upptacktsfard. Vi kopte frukost som bestod av brod, banan och juice och satte oss i Hyde Park - valdigt mysigt, och sa ar det ju sa otroligt fint i parken! Efter frukosten borjade vi ga en ganska lang promenad mot Sydney Operahouse och Harbour Bridge.
Val framme var det sa maktigt! Bade jag och Malin kande att det var forst nu som man riktigt forstar att vi ar i Australien, operahuset och bron ar ju sa typiskt Aussie... Hela omgivningen runt omkring var valdigt vacker och vi var bada pa mycket gott humor, fick riktigt fina bilder ocksa (massvis). Vi fortsatte sedan till The Botanic Garden som ligger precis intill operan, dar lag vi pa grasmattan och bara njot av utsikten, varmen och att bara kunna slappa. kakade aven lunch som bestod av morotter, banan och banan - ganska simpelt alltsa, haha!
Stannade dar narmare tre timmar, innan vi promenerade genom Botaniska. Darefter vart det Burger King till middag, eller Hungry Jack's som det heter har. Kanske inte det smarrigaste alternativet, men efter flera timmars gang i stekande varme hade vi inte mycket ork kvar till att leta upp nagot vettigt...
Naval, imorgon flyger vi till Cairns. Tydligen stormar det dar just nu, sa vi far ju hoppas att det lugnar ner sig snart! Vet inte hur lange vi stannar dar, det far vi se helt enkelt, har ju en del som vi vill hitta pa nar vi ar dar :-)
Vi far se om vi lyckas lagga upp bilder snart, vi vill ju garna visa er vad som forsiggar har. Antingen kommer det upp bilder har i bloggen eller pa facebook! We'll let you know.
Kram pa er alla dar hemma, vi tanker pa er och onskar ni kunde vara med oss o uppleva detta!
/ Josefine
Idag gick vi upp tidigt, for att checka ut klockan 10:00, darefter lamnade vi vaskorna pa hostlet och gick pa upptacktsfard. Vi kopte frukost som bestod av brod, banan och juice och satte oss i Hyde Park - valdigt mysigt, och sa ar det ju sa otroligt fint i parken! Efter frukosten borjade vi ga en ganska lang promenad mot Sydney Operahouse och Harbour Bridge.
Val framme var det sa maktigt! Bade jag och Malin kande att det var forst nu som man riktigt forstar att vi ar i Australien, operahuset och bron ar ju sa typiskt Aussie... Hela omgivningen runt omkring var valdigt vacker och vi var bada pa mycket gott humor, fick riktigt fina bilder ocksa (massvis). Vi fortsatte sedan till The Botanic Garden som ligger precis intill operan, dar lag vi pa grasmattan och bara njot av utsikten, varmen och att bara kunna slappa. kakade aven lunch som bestod av morotter, banan och banan - ganska simpelt alltsa, haha!
Stannade dar narmare tre timmar, innan vi promenerade genom Botaniska. Darefter vart det Burger King till middag, eller Hungry Jack's som det heter har. Kanske inte det smarrigaste alternativet, men efter flera timmars gang i stekande varme hade vi inte mycket ork kvar till att leta upp nagot vettigt...
Naval, imorgon flyger vi till Cairns. Tydligen stormar det dar just nu, sa vi far ju hoppas att det lugnar ner sig snart! Vet inte hur lange vi stannar dar, det far vi se helt enkelt, har ju en del som vi vill hitta pa nar vi ar dar :-)
Vi far se om vi lyckas lagga upp bilder snart, vi vill ju garna visa er vad som forsiggar har. Antingen kommer det upp bilder har i bloggen eller pa facebook! We'll let you know.
Kram pa er alla dar hemma, vi tanker pa er och onskar ni kunde vara med oss o uppleva detta!
/ Josefine
onsdag 10 november 2010
10e nov 2010, forsta dagen i Sydney
Hej alla :)
Antligen framme i Sydney, varmen och saklart Frida och Linnea! Flygresan gick forvanadsvart bra, bade sov mycket utav tiden till Singapore. Underhallningssystemen var inte sa bra som vi hoppats men anda helt okej. Platserna var bra med mycket benutrymme, ibland ar det bra att vara flygradd :P
Val framme blev vi hamtade av Benjamin, Frida och Linnea :) Vi blev skjussade till hostelet och checkade in. Verkar vara ett helt okej stalle, med lite fuktskador i duschen (bildbevis kommer) haha
Sen tog vi en fika darefter en tupplur pa sex timmar :P vilket nog var valbehovligt! Middag blev med flickorna med god mat, nu sitter vi tva pa hostelet och klockan borjar narma sig midnatt, dags att sov med andra ord...fragan ar hur bra det gar med tanke pa att klockan ar tva pa dagen hemma i Sverige men forsoka kan vi ju alltid gora.
Imorgon drar vi till Bondi beach for sol och bad, kanske gar vi aven till operahuset ocksa! Hoppas bara att vadret blir som vi hoppas sa vi kan fa lite sol :)
Hors snart igen / Malin :)
Antligen framme i Sydney, varmen och saklart Frida och Linnea! Flygresan gick forvanadsvart bra, bade sov mycket utav tiden till Singapore. Underhallningssystemen var inte sa bra som vi hoppats men anda helt okej. Platserna var bra med mycket benutrymme, ibland ar det bra att vara flygradd :P
Val framme blev vi hamtade av Benjamin, Frida och Linnea :) Vi blev skjussade till hostelet och checkade in. Verkar vara ett helt okej stalle, med lite fuktskador i duschen (bildbevis kommer) haha
Sen tog vi en fika darefter en tupplur pa sex timmar :P vilket nog var valbehovligt! Middag blev med flickorna med god mat, nu sitter vi tva pa hostelet och klockan borjar narma sig midnatt, dags att sov med andra ord...fragan ar hur bra det gar med tanke pa att klockan ar tva pa dagen hemma i Sverige men forsoka kan vi ju alltid gora.
Imorgon drar vi till Bondi beach for sol och bad, kanske gar vi aven till operahuset ocksa! Hoppas bara att vadret blir som vi hoppas sa vi kan fa lite sol :)
Hors snart igen / Malin :)
måndag 8 november 2010
8e november 2010
Nu är det nära. Om några timmar åker jag och Malin till Landvetter, sedan från Landvetter till Frankfurt, från Frankfurt via Singapore, för att sedan åka vidare mot målet - Sydney. Resetiden ligger på lite mer än 27 timmar och totalt 22 timmars flygtid, man behöver väl inte säga så mycket mer om det (jag som är flygrädd dessutom). Men håller tummarna för att allt ska gå bra, att man förhoppningsvis lyckas sova bort några timmar OCH att det finns vettiga underhållningssystem (gärna som sist, när man bl.a. kunde kolla på HIMYM och Family Guy).
Väl framme ska vi bli hämtade av våra kära vänner Frida och Linnea, samt Fridas pojkvän Benjamin som snällt nog var villig att köra så tidigt på morgonen (vi landar ca halv 7). Det känns riktigt gott att slippa krångla med kollektivtrafik eller taxi då man är rätt mör efter resan. Boende har vi ordnat, och det blir ett ställe som ligger ca 10 minuters gångavstånd från operahuset, vilket känns jättebra!
Nu ska jag syssla med annat, de få timmarna jag har kvar här hemma. Nästa gång vi hörs, är det down under.
På återseende!
/ Josefine
Väl framme ska vi bli hämtade av våra kära vänner Frida och Linnea, samt Fridas pojkvän Benjamin som snällt nog var villig att köra så tidigt på morgonen (vi landar ca halv 7). Det känns riktigt gott att slippa krångla med kollektivtrafik eller taxi då man är rätt mör efter resan. Boende har vi ordnat, och det blir ett ställe som ligger ca 10 minuters gångavstånd från operahuset, vilket känns jättebra!
Nu ska jag syssla med annat, de få timmarna jag har kvar här hemma. Nästa gång vi hörs, är det down under.
På återseende!
/ Josefine
lördag 23 oktober 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)