Nu var det langesedan!
Men har kommer antligen en uppdatering :)
Nu ar vi tillbaka i Sydney igen efter en trevlig tripp till the outback. Innan vi akte var vi i Sydney i tva dagar, var ute en av kvallarna i ett trevligt omrade som heter Surry Hills, motte upp med en kille som vi traffat innan och hans kompisar. Hade en go kvall med lite av varje, softande, dans och mycket tjot! Somnade gott framemot smatimmarna. Dagen darpa var det fint vader sa vi drog till Bondi beach, och gottade oss i solen hela eftermiddagen. Pa kvallen var vi tvungna att lamna vart bagage pa det hostelet som vi skulle bo pa de 6 sista natterna i Sydney. Mycket kankande och stress sa fick vi lamnat de och mott upp Frida pa ett cafe inne i city!
Sa ja nu kommer sammanfattningen fran the outback! tack en shuttle fran hostlet vid 8 for att hinna med vart flyg vid 10.10. Flygresan gick bra, var ju bara 3 timmar och jag sov typ hela vagen :P (som vanligt). Val framme visste vi inte var vi skulle ta vagen, sag ingen shuttle som vi var lovade att bli upphamtad med sa vi bestamde oss for att ga och fraga en man som stod pa utsidan om han kunde hjalpa oss. Han kollade pa vart kvitto och sa fragande: men det star ju har att ni ska bli hamtade pa Alice airport?! nu ar ni pa Ayers rock airport...
Vi stod som fagelholkar allihop....nar vi insag att vi har tagit ett flyg till fel flygplats. Mannen som vi bokade hos sa att det bara fanns en flygplats som vi kunde aka till. Fick nu reda pa att vi var 460km ifran dar vi skulle bli upphamtade....en smarre chock helt enkelt! :P
Ringde till foretaget som vi skulle ha turen med och tjejen dar var valdigt hjalpsam. Fick ordnat med en buss till Alice springs, dar turen skulle avga klockan 6.00 dagen darpa. Hade nu en hel dag att fordriva mitt ute i ingenstans :P fick skjuss av mannen in till "centrum" dar han visade runt oss vad man kunde gora, handla mat osv. Darefter korde han oss till en resort gratis, dar vi fick handdukar och tillgang till pool och duschar. Hur snallt som helst :) Underlattade verkligen for oss!
Tog bussen till Alice vid 20 och kom fram nagon gang vid ett, slangde oss i sangarna med en gang eftersom vi skulle upp vid 5.15 igen :P fick ju ialla fall nagra timmars somn. Traffade tjejen som vi pratat med dagen innan, behovde inte betala for boendet varken den natten eller natten som vi skulle missa, inte heller sovsackarna som vi behovde hyra. Sjukt snalla har ute :)
Kakade frukost innan vi drog ivag i minibussen. Hade tva guider, verkade trevliga bada tva, sa det hela sag ljust ut. / Malin
Darefter vantade en busstur pa over 4 timmar, vi sov, efter en natts halvdan somn... Kom fram till Kings Canyon, ett riktigt haftigt stalle! Blev radda att ha med oss ca 3 liter vatten per person, vi trodde att han overdrev men tji fick vi efter bara en liten stunds vandring. Vi klattrade och gick om vartannat i over 3 timmar, i 40 graders varme! Det var riktigt tufft, men sa vart det. Ett stopp pa vagen vid ett vattenhal gjorde susen dessutom... :) Allt som allt gick vi over 6 km...
Drog sedan vidare mot var campingplats, stannade och fixde lite ved, och sedan till sjalva platsen dar vi skulle vara for natten. Fick middag, som var helt okej, drack lite rodvin och bara myste framfor lagerelden... Guiden drog fram en didjeridoo (ett instrument som aboriginerna har har nere..) och den gick laget runt, och jag (Josefine) lyckades spela lite, hehe. Makta stolt! Darefter vantade en natt under bar himmel, och det var helt makalost, sa vackert och sa manga stjarnor och stjarnfall... Helt klart ett fint minne for livet :)
Upp tidight dagen darefter, halv 5... usch! haha, men vi skulle ivag till ett "bergsomrade", eller snarare stenformationer av storleken gigantiska. Vi skulle ga en tur pa ca 8km, och det skulle ta nagra timmar... Ocksa detta var riktigt tufft och varmt, men vi lyckades! Och det var verkligen supervackert och maktigt att se... Sen vart det en lite tarftig lunch, men men... sen tillbaka till resorten (dar vi spenderade forsta dagen, hehe) fast pa ett campingstalle.. Vi stack o bokade boende pa ett Hostel infor natten darpa, och tog en efterlangtad dusch. Sen ut till Uluru (Ayers Rock, stora roda stenen...) for lite kultursnack och check av stallet. Kvallen och middagen avslutades i solnedgangen vid Uluru, mysigt :)
Natten var dock inte lika trevlig, det blaste upp till storm (just our luck) och borjade regna, sa ingen natt under bar himmel... Hela ganget knodde hop sig under nagra tak som fanns utplacerade for typ grillning... Jag lyckades fa en plats pa ett bord att sova pa, medan Malin och Linnea fick sova pa golvet dar det kryllade av myror. Vara guider gjorde vad de kunde for att fa bort dem, sa de lyckades val nagorlunda till slut.. Kan ju saga att den natten kanske inte var lika magisk, men ett gott minne sa har i efterhand att skrtatta at i alla fall :P
Upp tidigt nasta morgonen, forstas, vralhungriga... Guiderna sa att vi skulle ata frukost vid Uluru i soluppgangen, sa vi drog oss dit... Val framme fick vi veta att vi inte skulle fa frukost forran efter vi gatt runt stenen, vilket skulle ta narmare 2,5 timmar... och det var 7,5 km. Tjoho, kanske inte basta forutsattningarna i varmen och pa tom mage. Men vi traskade pa i rask takt, snarlikt powerwalking for att komma fram till den dar forbannade frukosten haha! Det var kampigt och flugorna (som vi lart oss hata grovt nu) var riktigt pafrestande, men det var kul att ha sett stenen. Nu har vi sett den bade fran luften och heeeeela vagen runt, hahah! Val framme, vart det frukost, sen akte vi och blev avslappta pa varat Hoatel. Chillade vid poolen och i loungen, eftersom vi inte hade check in foran 15:00 och vi var dar vid 9 pa morgonen... riktigt hett ute med 40graders varme, ratt jobbigt... men till slut fick vi varat rum! Heaven, kan man ju saga! Fick en god natts somn, och en lugn flygresa hem till Sydney igen, vilket var valdigt skont :)
Sa nu ar vi har, i civilisationen igen... har fatt handla lite matforrad, och tvattat klader! Very nice :) Nu langtar vi mest efter er dar hemma och raknar ner dagarna till hemkomst... :) Fast det blir konstigt att lamna Australien, man har ju borjat kanna sig hemma har nu... Far se om vi syns igen, hehe :) Aja, nu ska vi sortera lite tvatt och sen gora lite lunch (vardagen smyger sig pa aven har nere, hoho)!
Ha det underbart dar hemma i julmyset, vi saknar er sa!! Men snart syns vi, hehe :D
Puss,
Josefine
torsdag 16 december 2010
torsdag 9 december 2010
Sydney 10/12 -10
Hej
Tillbaka i kara sydney igen, kanns riktigt bra!
De senaste dagarna har vi spenderat i Byron bay, dar vi faktiskt har haft sol! Har besokt byn/samhallet Nimbin, man har hort ganska mycket om den innan...sa kommer man dit sa ar det i princip bara en gata :P Lite skumt! Hade en heldag dar, akte buss dit men en flummig men trevlig chauffor. Passerade ett vattenfall som vi stannade till vid och sjalvklart fotade endel. Val framme i Nimbin, gick vi runt och kollade i alla smabutiker och sjalvklart pa alla markliga/flummiga manniskor! Sedan blev det lunch..inte nagot markvardigt direkt: vitt toastbrod med korv :P men gratis e gott!
I stort sett hela dagen bestod av sol och val hemma, la vi oss vid poolen for att ta vara pa varenda solminut :) Pa kvallen blev det cafebesok och en massa tjot!
Dagen darpa, alltsa igar checkade vi ut vid 10 och drog ner till stranden med en gang....annu en solig dag! Dumma som vi ar sa tankte vi inte sa langt att vi inte solat pa lange, sa sjalvklart blev alla lite branda har och var, mycket solskyddsfaktor nasta gang!!! Resten av dagen gick vi pa cafe, kolla i butiker for att fordriva tiden. Klockan 21 gick var nattbuss mot Sydney!
Resan gick bra, jag fick ordentligt med somn, men Linnea och Josefine fick val kanske inte lika mycket. Efter mycket slapande av vaskor, tog vi en buss till vart hostel. Lunch och dusch var det forsta pa schemat :P
Sedan en svang for att traffa Frida och nu sitter vi har, matta och belatna efter korvstroganoff och laddar infor en trevlig kvall!
Iovermorgon tar vi flyget till Alice springs och nagra dagars campande, ska bli riktigt kul :)
Puss och Kram Malin
Tillbaka i kara sydney igen, kanns riktigt bra!
De senaste dagarna har vi spenderat i Byron bay, dar vi faktiskt har haft sol! Har besokt byn/samhallet Nimbin, man har hort ganska mycket om den innan...sa kommer man dit sa ar det i princip bara en gata :P Lite skumt! Hade en heldag dar, akte buss dit men en flummig men trevlig chauffor. Passerade ett vattenfall som vi stannade till vid och sjalvklart fotade endel. Val framme i Nimbin, gick vi runt och kollade i alla smabutiker och sjalvklart pa alla markliga/flummiga manniskor! Sedan blev det lunch..inte nagot markvardigt direkt: vitt toastbrod med korv :P men gratis e gott!
I stort sett hela dagen bestod av sol och val hemma, la vi oss vid poolen for att ta vara pa varenda solminut :) Pa kvallen blev det cafebesok och en massa tjot!
Dagen darpa, alltsa igar checkade vi ut vid 10 och drog ner till stranden med en gang....annu en solig dag! Dumma som vi ar sa tankte vi inte sa langt att vi inte solat pa lange, sa sjalvklart blev alla lite branda har och var, mycket solskyddsfaktor nasta gang!!! Resten av dagen gick vi pa cafe, kolla i butiker for att fordriva tiden. Klockan 21 gick var nattbuss mot Sydney!
Resan gick bra, jag fick ordentligt med somn, men Linnea och Josefine fick val kanske inte lika mycket. Efter mycket slapande av vaskor, tog vi en buss till vart hostel. Lunch och dusch var det forsta pa schemat :P
Sedan en svang for att traffa Frida och nu sitter vi har, matta och belatna efter korvstroganoff och laddar infor en trevlig kvall!
Iovermorgon tar vi flyget till Alice springs och nagra dagars campande, ska bli riktigt kul :)
Puss och Kram Malin
söndag 5 december 2010
Byron Bay 6/12 - 2010
Hej hej!
Nu befinner vi oss i Byron Bay. Innan dess har vi varit i Surfers paradise, bara regn regn och ater regn. Det ar de det mesta kretsar kring just nu..tyvarr. Ska inte lata bitter men lite segt nar man har forvantat sig soool! Men vi haller hoppet pa topp! Inte sa mycket att skriva om surfers faktiskt...blev mycket tid pa rummet pga regnet. En del mys med gott och film...inte dumt det heller.
Iom vadret, har det blivit endel shoppning bla. julklappar och vi alla fick tag pa en nyarsklanning! :)
Sen allt krangel med vart flyg....missar ju det med 55 min i London. Efter mycket ringande och krangel tror vi att det loser sig! Vantar ihardigt pa svar fran travelpartner som forhoppningsvis ger oss platser pa ett senare flyg, kommer hem till julafton iaf!
Kom till Byron bay igar och fastnade utanfor en biograf! Sa vi unnade oss en film med popcorn och godis! :) En valdigt trevlig kvall och en hel del skratt framfor Due Date.
Idag sag vi nagra solstrimmor mellan molnen, sa vi tog pa bikinisarna och drog till stranden. Blev val kanske en halvtimme sol, resten moln...men inte sa dumt! Nar vi kande regndropparna drog vi oss tillbaka, och snart oppnade sig himlen aterigen! :) Har kommer vi stanna i tre natter till, sen tar vi nattbussen till Sydney. Imorgon tar vi troligtvis en dagstur till staden Nimbin, ska bli kul.
Saknar er alla darhemma. Och aterigen om du ser detta, Grattis i efterskott Daniel! :)
Puss och kram pa er alla!
- Malin <3
Nu befinner vi oss i Byron Bay. Innan dess har vi varit i Surfers paradise, bara regn regn och ater regn. Det ar de det mesta kretsar kring just nu..tyvarr. Ska inte lata bitter men lite segt nar man har forvantat sig soool! Men vi haller hoppet pa topp! Inte sa mycket att skriva om surfers faktiskt...blev mycket tid pa rummet pga regnet. En del mys med gott och film...inte dumt det heller.
Iom vadret, har det blivit endel shoppning bla. julklappar och vi alla fick tag pa en nyarsklanning! :)
Sen allt krangel med vart flyg....missar ju det med 55 min i London. Efter mycket ringande och krangel tror vi att det loser sig! Vantar ihardigt pa svar fran travelpartner som forhoppningsvis ger oss platser pa ett senare flyg, kommer hem till julafton iaf!
Kom till Byron bay igar och fastnade utanfor en biograf! Sa vi unnade oss en film med popcorn och godis! :) En valdigt trevlig kvall och en hel del skratt framfor Due Date.
Idag sag vi nagra solstrimmor mellan molnen, sa vi tog pa bikinisarna och drog till stranden. Blev val kanske en halvtimme sol, resten moln...men inte sa dumt! Nar vi kande regndropparna drog vi oss tillbaka, och snart oppnade sig himlen aterigen! :) Har kommer vi stanna i tre natter till, sen tar vi nattbussen till Sydney. Imorgon tar vi troligtvis en dagstur till staden Nimbin, ska bli kul.
Saknar er alla darhemma. Och aterigen om du ser detta, Grattis i efterskott Daniel! :)
Puss och kram pa er alla!
- Malin <3
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)