tisdag 23 november 2010

24e november 2010, Airlie Beach

Hej dar hemma! :-)

Lite update, en stund efter forra inlagget skrevs sa fick vi tips av en lokalbo om att det fanns wallabies (en kangru-ras) i narheten. Han hade lamnat gronsaker i receptionen som man fick hamta o ta med sig for att mata de sma liven! Sa, vi gjordet det, sjalvklart! Och det var sa mysigt, kom precis vid skymningen och fick chansen att se kangurur for forsta gangen pa nara hall! Sa fina, och valdigt sma hehe. En hade en unge i sin pung, och det var sa himla sott! Det fotades ratt flitigt vill jag pasta, sa haftigt nar man ser djuren pa nara hall och i det vilda... liksom en helt annan grej.

Nu ar vi, som ni kanske forstar, i Airlie Beach. Tog en buss igar som tog ca 3,5 timmar (alltsa valdigt kort bit), jag och Linnea sag kangurur genom fonstret (stora denna gangen), medans somntutorna Malin och Frida sussade i godan ro.

Val framme ham,nade vi pa ett helt okej Hostel, dock med mindre okej folk i rummet... Typ en Hippie-brud fran Italien, som satt och hade sitt lilla stonerparty ute pa verandan nar vi alla andra i rummet skulle sova. Otrevliga typer som kaftade emot nar man bad dem sanka... usch, inte ok. Pa det viset kan man saga att vi haft tur med de folket som vi delat "bostad" med innan! Naval, bytta till ett storre, och billigare rum, idag med fick se att de holl pa att ga igenom madrasserna med insektsspray... oh no, inte igen tankte vi. Horde med ett par tjejer som bodde dar om de visste nagot, och da var det tydligen tva killar som skulle ha sovit dar igar men som checkat ut pa kvallen, de hade inte velat sova i de sangarna.

Vi berattade ju om vara harliga kryp i sangarna sist, sa vi ville garna undvika det nu kande vi haha! Kravde att fa byta rum, sa efter en hel del pysslande lyckades vi fa ett annat rum som var mycket fraschare. Tack o lov!

Annars har vi bara tagit det lugnt, legat vid The Lagoon (ett poolomrade, eftersom man tyvarr inte kan bada i vattnet), atit lite lunch o sa. Om ett tag ska vi vara lite turister och kolla i butiker, pa lite presenter... kanske nagon till DIG om du har tur, hehe! :-) Och sa ska vi lyxa till det med pizza till middag, mums.

Ha det jattebra dar hemma, tanker pa och saknar er! Sa hors vi snart igen!

Puss och kram!

/ Josefine

2 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen häftigt att se djuren i det vilda. Jag kollade på Malins bilder och spindlarna hade jag klarat mig utan. Ja även krypen som ni haft i sängarna. Härligt att ni stod på er och fick byta rum.

    Här hemma är det en massa snö.. klass 2 varning på vissa ställen och dom sa i morse att dom stängt av bron mellan Kalmar och Öland.
    Kramar på er

    SvaraRadera
  2. Oj, sa mycket sno! Vill vara hemma i julemyset... haha, man ar da aldrig nojd. Bara lite :P

    SvaraRadera