tisdag 30 november 2010

1a december 2010, Brisbane

Hej där hemma! :-)

Vi befinner oss nu i Brisbane, Frida har åkt ner till Sydney igen så henne träffar vi om ca 1 vecka igen... Trivs väldigt bra här i stan, känns som att man är tillbaka i civilisationen igen med vettiga affärer osv. Hostlet är bra och billigt (ca 140kr natten), och ligger riktigt centralt och bra. Stället i sig är ok fräscht med ett bra kök, vilket är mycket värt!

Vi har mest tagit det lugnt, lagade tacos en kväll vilket var jäkligt smarrigt, festat lite grann och myst med film på rummet! Var också duktiga o sprang i en park igår, man kan ju inte ligga på latsidan hehe :-) Idag regnar det tyvärr, men det är vi ju rätt vana vid vid det här laget, haha. Det blir nog mest att gå på stan och leta efter lite julklappar och annat krafs.

Än har de inte börjat med någon storartad julskyltning här Down under, åtminstone vad vi har sett, så jag hoppas på att de börjar med det snarast... behöver få lite julfeeling känner jag, hehe! Men det får väl ordna sig där hemma den 23e. Vi har ju hört om erat snökaos, och vi känner oss lite avundsjuka, haha. Hoppas bara snön ligger kvar tills vi kommer hem igen, det hade varit så mysigt! Fast stormandet kan ju gärna få lägga sig, så det inte blir något krångel med flygen... :S Det vore ju rätt illa att bli fast på en flygplats över jul.

Imorgon drar vi hursom vidare till Surfers Paradise, egentligen hade vi velat stanna här i Brisbane lite till, men vi har samtidigt hört väldigt gott om Surfers så det blir säkert bra det också! :-) Lite strandliv med sol vore ju inte fel, vi måste ju vara pepparkakor när vi kommer hem... ^^ Oh well.

Vi hörs nästa gång när vi är i Surfers, skulle jag tro! Ha det så jättebra där hemma nu, vi tänker på och saknar er!

Puss och kram!


/ Josefine

1 kommentar:

  1. Va trist att dom inte kommit i gång med sin julpyntande ännu. Det hade varit kul att höra om. Men jag lovar det kommer att kännas konstigt att gå i sommar kläder och höra och se julgrejer.. Hahaha.
    Nu är det en klass 1 varning i Skåne och det verkar ju som snön kommer att vara kvar.. Har inte hört något om tö väder eller regn.

    Bli pepparkakor men sola förnuftigt!
    Va rädd om er!

    P & K

    SvaraRadera